Over Houdini en meer…

Over Houdini en meer…


Eerst het meer… straks kom ik terug op Houdini!

Deze week hadden we eindelijk eens wat zomerse dagen. Het werd tijd…
Dus er zo veel mogelijk van genoten. ‘s Ochtends hield Flóki mij gezelschap tijdens het noodzakelijke huishoudelijke werk en ‘s middags hield ik hem gezelschap in de volière.



Dan werd er geknuffeld, geposeerd, gevlogen en veel geslapen. Door Flóki tenminste, ik was hard bezig met de decoratie voor op het nachthok. Houtbranden! Had weer eens een wild idee dus gaan proberen en het is best leuk geworden, al zeg ik het zelf. 😁



Flóki heeft nu echt dat verfrommelde kerkuilengezicht als hij slaapt. Zie stiekem liever die zwarte kraaloogjes 😍

Z’n nachthok met decoratie. Die rare tekens is zijn naam in Runen. En in de volière zit hij nog graag bij je.


Nou, de Houdini… 
Vrijdagavond zitten Filip, Kylian en ik lekker op de bank tv te kijken. Ineens hoor ik Kylian zeggen: “oh, hey Flóki!”.
Ik hoor Flóki krassen en terwijl ik dat hoor denk ik “dat geluid komt niet uit zijn kamervolière…”
Zit dat ondeugende uiltje gewoon naast Kylian op de rugleuning van zijn stoel! 😱
Hij was, zoals vaak ‘s avonds, heel druk geweest in z’n kooi. Rennen, springen, vliegen, klimmen. En een van de kleine deurtjes van de kooi was daarbij opengegaan. Meneer zag zijn kans en zat zo trots als een pauw naast Kylian. 🤣
Een kleine Houdini dus!
Inmiddels zitten er op alle drie de kleine deurtjes een tie-wrap. Dat lukt hem niet nog eens 😄



Vandaag was het helaas een wat koelere dag zonder een lekker warm zonnetje. Dus Flóki binnengehouden. Maar toen Filip even met de honden ging wandelen kon Flóki gebruik maken van de lege woonkamer en wat rondvliegen.







Als het weer volgende week zo wordt zoals ze voorspeld hebben, boven de 20 graden en geen regen, is de kans groot dat het grote moment voor Flóki (en mij) komt en hij definitief naar buiten gaat verhuizen. Zou hem liefst nog lang gezellig binnen hebben maar daar hoort hij nou eenmaal niet. Het is bijna tijd voor die grote stap! Bijna he… 😉

Tot de volgende!






Reacties

Populaire posts