1 jaar met Flóki

1 jaar met Flóki


Precies 1 jaar geleden drukte Chris (van kwekerij Uilenhartjes) een klein, wit, lelijk en stinkend kuiken in m’n handen. Met de woorden: “Hier, je uiltje!”
En ik was op slag verliefd… ❤️

Want dit lelijke stinkende ding was mijn Flóki! Het uiltje waar ik zo naar had uitgekeken! Zo schattig ondanks zijn uiterlijk!
En ik wist natuurlijk ook dat dit “lelijke eendje” binnen een aantal weken zou uitgroeien tot een “prachtige zwaan”. Dus iedereen die de daaropvolgende dagen voorzichtig durfde te zeggen dat hij niet zo heel mooi was kreeg te horen “wacht maar, over een paar weken ken je hem niet meer terug”. Waarna ik mijn lelijke pluizenbolletje nog eens knuffelde. Want dit was mijn Flóki! 🥰

Flóki is goed opgedroogd toch?! 😁


En dit eerste jaar is voorbijgevlogen! Flóki is flink gegroeid en heeft veel geleerd. Maar denk dat ik nog veel meer geleerd heb! Wat een avontuur is dit!
Van de eerste weken die voornamelijk bestaan uit voeren, schoonmaken en knuffelen via de prachtige weken waarin hij leerde vliegen en aan de handschoen wende tot de tijd dat ik echt met hem kon gaan trainen. En dat doen we nog steeds elke dag. Trainen, leren en genieten van en met elkaar.

Maar dit hadden we niet gekund zonder de ervaring van anderen. Want hoeveel je ook leert, leest en oefent (bij anderen), je loopt met je eigen diertje toch regelmatig tegen nieuwe dingen aan. En wat ben je dan blij dat je iemand hebt die je constant mag lastigvallen. En jongens, dat heb ik gedaan 🤣
Dus bij deze een hele grote dank je wel aan Cassandra (van Uil Topia), die echt altijd voor me klaarstaat met hulp en adviezen! Heb me regelmatig geëxcuseerd voor het feit dat ik weer met vragen aankwam waarop ze altijd vriendelijk reageerde dat ze liever had dat ik dingen vroeg dan dat ik wat aanmodderde en misschien fouten maakte. Tja, zo denk ik er dus ook over. Dus voorlopig is ze nog niet van me af 🤭
Ben ook erg blij dat we eindelijk een moment hebben gevonden om af te spreken. Dus volgende week gaan we een paar daagjes met de caravan naar Gelderland en op bezoek bij Uil Topia. Ben erg benieuwd, de foto’s zien er alvast super uit en het zal vast een gezellige en leerzame middag worden!

En nu ik toch aan het bedanken ben… ook een bedankje aan mijn lieve buurvrouw Vroni. Want zonder haar goede zorgen voor mijn gevleugelde diertjes kon ik nooit meer op een korte of langere vakantie! Ze zorgde al voor mijn kippen en duiven maar ook voor een uiltje draait ze haar handen niet om. Dus ik kan er zeker van zijn dat in mijn afwezigheid Flóki gevoerd wordt en wat aandacht krijgt. Super!
Dus buufje, ook via deze weg nog eens bedankt 😘

Maar laten we nu snel weer terug gaan naar Flóki, jullie komen immers op dit blog om wat over hem te lezen en foto’s/filmpjes te zien. En nu ben ik alleen maar aan het kletsen… 😬

Dus Flóki…net als wij is ook hij blij dat de lente is aangebroken en het weer beter wordt. Minder slapen in z’n beschutte nachthok, meer door z’n volière vliegen, in het zonnetje zitten en alles om zich heen bekijken.

De tuin is interessanter met de bloemen. Maar ook elke ochtend even in de gaten houden of z’n gewicht wel goed genoteerd wordt.


Het is sterker dan hemzelf. Hoe netjes hij er ook bij zit, er moet altijd een gek koppie opgezet worden.


En vliegen, heerlijk vliegen! Blijft schitterend om hem zo op je af te zien komen!





Een hoepel in de vliegtraining biedt afwisseling en traint zijn coördinatie en wendbaarheid.



In z’n volière heeft hij nu een schommeltje gekregen. Vind hij leuk om op te zitten en het is meteen weer een goede training voor zijn pootjes.




Met dat lekkere weer is er buiten het vliegen ook meer gelegenheid om de tuin wat verder te ontdekken. Ondanks dat hij in de volière ook gras heeft is het gras buiten de volière toch groener. Kijk hem trots staan!



Oh en de paardenbloemen moeten even geproefd worden. Maar nee, niet eetbaar voor hem 😁



Dus ja, we mogen al een jaar genieten van Flóki en we hopen dat er nog heel veel mooie jaren bij komen!

En wil er toch nog een bedankje uit gooien… een bedankje voor iedereen die dit nu zit te lezen. Wat leuk dat je de moeite neemt om mijn blog te bezoeken! Ik hoop dat je geniet van de verhalen, foto’s en filmpjes! 😊

Dit was het weer voor dit blog, tot een volgende!!!  👋🏻 

Reacties

  1. Is dat alweer 1 jaar? OMG wat gaat de tijd snel 🙈
    Het is zo heerlijk mee te kunnen genieten van jullie, dank daarvoor ❤

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts