Flóki’s wereld???


Wie is Flóki???

Sommigen van jullie zullen denken aan Flóki Vilgerdarsson, de Noorse ontdekkingsreiziger uit de 9e eeuw die een belangrijke rol heeft gespeeld bij de ontdekking van IJsland... 
Maar denk dat de meerderheid de naam zal kennen uit de bekende tv-serie Vikings. 

Toch gaat dit blog niet over een van deze Flóki’s, ook al hebben we de naam daar wel vandaan.
Onze Flóki is een kerkuil (Tyto alba)! 😍


Hij is op 31 maart 2021 uit het ei gekropen bij Uilenhartjes, de uilenkwekerij van Chris & Erica Hartjes.

In dit blog zal ik jullie op de hoogte proberen te houden van wat er gebeurd in Flóki’s wereld. Het is een spannende nieuwe wereld voor hem en voor mij! 😊

Voordat we echt van start gaan met dit blog wil ik nog wat mensen bedanken:


Roald & Heidi Jonkman van Stichting Het Uilennist

Voor alles wat ze me hebben geleerd, voor hun hulp, gastvrijheid, vriendschap en ongelofelijke geduld als ik weer met allerlei vragen aan kwam zetten. Ben heel erg blij en dankbaar dat ik de kans heb gekregen om als vrijwilliger bij ze aan de slag te gaan. Daardoor heb ik veel kennis en ervaring kunnen opdoen. 
Bedankt voor het delen van jullie enorme kennis, prachtige vogels en kostbare tijd! Jullie zijn schatten! 😘


Chris & Erica Hartjes van Uilenhartjes!

Voor Flóki!
Super dat we, nog voordat er eieren gelegd waren, al eens mochten komen kijken naar de prachtige uilen en roofvogels! Vond het erg fijn om een kijkje in hun “keuken” te mogen nemen. Vind het belangrijk om te weten waar een dier vandaan komt en we gingen met een heel goed gevoel weer naar huis.
Bedankt voor de vele updates en foto’s tijdens het broedproces & de eerste weken van de kuikens, voor de hulp en dat jullie mij een uiltje hebben toevertrouwd. Ik ga er voor zorgen dat het hem aan niets ontbreekt! 


Paul Christiaan Bos & Franka Tolhuijs!

Voor de prachtige banner bovenaan dit blog!
Ik kwam in mijn zoektocht naar boeken over de kerkuil de boeken van Paul tegen. En wist al snel dat ik deze kunstwerken (woord en beeld) gewoon moest hebben!
Via mail contact gelegd en niet alleen het werk is prachtig maar de persoon er achter en z’n vrouw zijn dat zeker ook. Ondanks hun eigen drukke leven zijn ze altijd vriendelijk en bereid wat voor je te doen.
Bedankt voor de mooie boeken met persoonlijke noot en dat ik jouw prachtige aquarel bovenaan mijn blog mag gebruiken!


Mijn lieve mannen, Filip & Kylian!

Last but not least! Mijn geweldige echtgenoot en lieve zoon (of lieve echtgenoot en geweldige zoon, het is allemaal goed). 🥰
Ik was ingesteld op genieten van andermans vogels want voor mij zou dat toch niet weggelegd zijn. Maar Filip zag mogelijkheden in onze tuin. En ja, dan gaat het kriebelen...

Kylian zag het allemaal niet zo zitten, vooral omdat hij bang is dat het allemaal te veel werk is voor mij. Maar na zijn eerste bezoek aan Het Uilennist moest hij stiekem toch toegeven dat het wel geweldig was met die vogels!
Inmiddels heeft Filip ook beide workshops gedaan en Kylian staat ingepland (helaas uitgesteld door Corona).

Dus kon deze droom uitkomen! Na een jaar leren, ervaring opdoen en voorbereiden is Flóki er. We kunnen als gezin van hem gaan genieten en voor hem zorgen!

Love you both 💕 

Reacties

Populaire posts